Шановні батьки!
Важлива інформація!
9 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року
№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
Булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.
Типові ознаки булінгу (цькування) такі:
Порядок подання та розгляду заяв
щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти
Правила поведінки здобувача освіти
Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями)
Стаття 27.Учасники освітнього процесу
Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:
діти дошкільного віку, вихованці, учні;
педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;
{Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
помічники вихователів та няні;
{Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
медичні працівники;
батьки або особи, які їх замінюють;
батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;
асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
{Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
{Абзац дев'ятий статті 27 в редакції Закону№ 2145-VIII від 05.09.2017}
Стаття 28.Права дитини у сфері дошкільної освіти
1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України,Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
2. Дитина має гарантоване державою право на:
безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
{Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
здоровий спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.
{Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом№ 2541-VIII від 06.09.2018}
Щоб протидіяти булінгу, права і обов'язки учасників
освітнього процесу розширено:
Педагогічні працівники:
Поради дітям щодо протидії булінгу – цькуванню:
Рішучі дії:
Виховання молодого покоління – це невід’ємна складова право просвітництва. І дуже важливо, щоб діти усвідомлювали своє право бути захищеними і знали, як діяти у разі посягання
на їхню честь та свободу.
Стаття 172 Кодексу про адмінправопорушення передбачає штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 - 1700 грн.) або громадські роботи від 20 до 40 годин, якщо цькували вперше, від 40 до 60 годин, якщо дії вчинили повторно, або знущалась група осіб
План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Херсонському яслах-садку № 18 Херсонської міської ради
№ з/п
|
Заходи
|
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відпові дальний
|
1 |
Вивчення законодавчих актів та Закону України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) |
працівники ясел-садка, батьки вихованців |
лютий |
директор, вихователь-методист |
2 |
Створення морально-безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії під час навчально-виховного процесу |
працівники ясел-садка, батьки вихованців |
постійно |
директор, вихователь-методист |
3
|
Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах в яслах-садку |
батьки, педагогічні працівники |
травень |
директор, вихователь-методист |
4 |
Перегляд мультиплікаційних фільмів відповідного спрямування |
діти |
щомісяця |
вихователі |
5
|
Консультація «Булінг у дитячому садку – міф чи реальність» |
педагогічні працівники |
березень |
вихователь-методист |
6
|
Розробити і оформити інформаційно-консультативну папку «Булінг у закладі дошкільної освіти» |
педагогічні працівники |
упродовж року |
вихователь-методист, вихователі |
7 |
Контроль стану роботи щодо попередження випадків булінгу |
працівники ясел-садка |
постійно |
директор |
8 |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
батьки вихованців |
квітень |
директор, вихователь-методист, вихователі |
9 |
Тренінг «Профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти» |
педагоги |
травень |
вихователь-методист, вихователі |
10 |
Участь у Всеукраїнському тижні права «Стоп булінгу!»
|
вихованці закладу, батьки |
листопад
|
педагогічні працівники |
11 |
Розміщення інформації на сайті ясел-садка щодо булінгу
|
батьки |
упродовж року |
вихователь-методист |