Звіт директора 2018/2019

31 травня 2019 року у Херсонському яслах-садку № 18 Херсонської ради відбувся звіт роботи директора за 2018/2019 навчальний рік. На зборах були присутні  члени колективу ясел-садка, батьки, громадськість.                                                                                   

На порядку денному стояли питання:

  1. Звіт роботи  директора Херсонського ясел-садка № 18 Херсонської міської ради  за 2018/2019 навчальний рік.
  2. Звіт голови благодійного фонду «Розвиток»  Орлової С.В.
  3. Оцінка роботи керівника Херсонського ясел-садка № 18 Херсонської міської ради (таємне голосування).

По першому питанню слухали Щур Олену Анатоліївну, директора Херсонського ясел-садка № 18 Херсонської міської ради, про діяльність закладу дошкільної освіти щодо підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення, створення безпечних умов  перебування  та творчої самореалізації дошкільнят упродовж 2018/92018 навчального року.

(звіт директора додається)

По другому питанню виступила Орлова Світлана Вікторівна – голова благодійного фонду «Розвиток», яка звітувала перед колективом ясла-садка та батьками про надходження та витрати благодійних коштів.

Шляхом голосування  було визнано роботу керівника  Херсонського ясел-садка № 18 Херсонської міської ради Щур олени Анатоліївни за період 2018/92018 н.р. задовільною.

                                                                      

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

По  першому  питанню виступила  директор Херсонського ясел-садка №18 Херсонської міської ради Щур Олена Анатоліївна: Херсонський ясла-садок №18 Херсонської міської ради у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мову», «Про охорону дитинства», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 305 зі змінами, Санітарним  регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженим наказом  Міністерства охорони здоров'я України від 20.03. 2015 № 305, власним Статутом. Ясла-садок – україномовний.

Організація навчально-виховного процесу здійснювалася у межах Базового компоненту дошкільної освіти за програмою виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина», якою педагогічний колектив забезпечений на 100 %.

Вихователями впроваджувалися авторські програми, розроблені методичним кабінетом при управлінні освіти «Наш рідний край», «Правова освіта дошкільнят», «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку», ОБЖД, оновлена програма «Впевнений старт».

Соціальний склад сімей: повні сім’ї – 88 %; неповні сім’ї – 10 %; багатодітні – 2 %.

У 2018/2019 навчальному році ясла-садок відвідувало 224 дітей. З 01 вересня 2018 року у яслах-садку відкрито нову садову групу. Упродовж року функціонувало 10 груп –  3 групи раннього віку, 7 груп дошкільного віку. Режим роботи ясел-садка залишився сталим (9 груп – 10,5 годин, 1 група – 12 годин).

Педагогічним та технічним персоналом заклад забезпечений на 94%. Кількісний склад педагогічних працівників складає 20 педагогів, у порівнянні з минулим, роком зменшився на 1 чол. (5%). З них: 18 педагогів з повною вищою освітою – 90%, базовою вищою освітою – 1 (5%), середньо-спеціальною – 1 (5%).  Якісний склад покращився на 10%: відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист» 1 педагогу, відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» - 1 педагог. План курсової перепідготовки виконано на 100%.

Упродовж  2018/2019  навчального року значна увага приділялася покращенню матеріально-технічної бази за рахунок бюджетних та позабюджетних коштів.

Бюджетні кошти: енергопостачання закладу – 165227.00 грн.; газопостачання закладу – 586609.00 грн.; водопостачання та водовідведення – 13072.08. грн.; харчування вихованців – 396926.00 грн.; заробітна плата працівників – 4015037.00 грн.; вивіз сміття та служба охорони – 7630.00 грн.;  ремонт обладнання котельні – 13130.00 грн.; повірка газового обладнання котельні (газовий лічильник, коректор, монометри, напороміри, сигналізатори загазованості) – 15200.00 грн.; технічне обслуговування котельної, пожежної сигналізації, сигналізації загазованості, дистанційного засобу передачі даних газу – 31560.00 грн.; обслуговування комп’ютерної програми «Логріс-про» для бухгалтерського обліку – 22950.00 грн.; обслуговування інтернету та телефону – 3960.00 грн.; заправка картріджів – 1570.00 грн.; повірка вагів, гирь, діелектричних предметів та інструментів для ремонту електрообладнання та електромереж  - 1400.00 грн.; презарядка та технічна повірка вогнегасників (17 шт.) – 3970.00 грн.; придбання медикаментів – 1000.00 грн.; капітальний ремонт  евакуаційних сходів (3 шт.) – 186000.00 грн.; придбано та встановлено холодильну шафу та пральну машину – 54800.00 грн.; навчання працівників – 7789.80 грн.; екологічний податок та оформлення документації до нього – 5744.03 грн.; дератизація – 1200.00 грн.; вимір контуру заземлення – 1700.00 грн.; лабораторні дослідження піску, води та повітря – 1500.00 грн.

Позабюджетні кошти: придбано посуд: І молодша № 1 на суму 1200. 00 грн.; ІІ молодша № 3 – 1150.00 грн.; середня група № 1 – 1200.00 грн.; середня № 2 – 800 грн. Виготовлено та встановлено буфетні: І молодша № 2 – 7685.00 грн.; середня група № 2 – 7500.00 грн.; старша група № 2 – 6900.00 грн., стіл для роздачі харчів – 600.00 грн.; старша група № 1 – 7250.00 грн. та стільці дитячі (28 шт.) – 4340.00 грн.. Придбано м’який інвентар, а саме: килим для ІІ молодшої групи  №1 – 4080.00 грн.; тюль для ІІ молодшої групи № 2  – 3840.00 грн., для ІІ молодшої групи № 3 – 1740.00 грн., для середньої групи № 1 – 3848.00 грн.; дитячі комплекти постільної білизни (54 шт.) – 10422.00 грн.; для ІІ молодшої групи № 3 придбано рушники махрові (40 шт.) – 1690.00 грн. та для ІІ молодшої групи № 1 (42 шт.) – 1260.00 грн.; придбання та пошив костюмів: вовк – 342.00 грн.; ведмідь – 342. 00 грн.; білка – 253.00 грн.; заєць (12 шт.) 3046.00 грн.; костюм крижинки (4 шт.) – 400.00 грн.; атласні спідниці (16 шт.) – 800.00 грн.; крила метелика (3 шт.) – 75 грн.; брюки чорні (10 шт.) – 600 грн.; сукні 3 шт.) – 240.00 грн.; ремонт в І молодшій групі № 3 (натяжна стеля, світильники, поклейка шпалер) – 7915.00 грн.; ІІ молодша група № 3 – ліжка дитячі (21 шт.) – 12600.00 грн.; фліпчарт – 1750.00 грн.

Спецрахунок: заробітна плата керівників гуртків – 16381.12 грн.; продукти харчування вихованців – 448722.00 грн.; водопостачання та водовідведення – 60.00 грн.; електроенергія – 100.00 грн; газопостачання – 850 грн.; придбано джерело безперебійного живлення – 1354.08 грн.; шафа господарська – 4100.00 грн.; столи письмові (2 шт.) – 2700.00 грн.; будівельні та господарські матеріали, а саме: двері (2 шт.) та комплектуючі до них, шпалери, гіпсокартон, полікарбонат, шланг для поливу, обручі, дошка хвойних порід – 12080.64 грн.; ліжка дитячі (5 шт.) – 3000.00 грн.

Завдяки меценатам було придбано шифоновий декор для музичної зали та кольоровий тюль «Олівці» для коридору. Депутат Херсонської обласної ради, лідер громадянської платформи «Добро переможе» Ю. Рожков подарував яслам-садку дитячі стільці у кількості 49 шт.

Благодійний фонд «Розвиток»: ремонт тепломережі – 4595.00 грн.; поточний ремонт сантехніки (труби перехідники, американки, крани) – 2437.00 грн.; ремонт електрики (провід, розетка, вимикачі, лампочки) – 1851.90 грн.; будівельні матеріали (анцерглоб, шпаклівка, цемент, клей, фарби, щітки) – 7928.58 грн.; брус з доставкою – 152.80 грн.; доставка будматеріалу (меблі, вогнегасники) – 388.00 грн.;  придбано покривала дитячі (26 шт.) – 3770.00 грн.; заміна міжкімнатних дверей та фурнітура до них – 5594.00 грн.; ремонт оргтехніки – 1005.00 грн.; господарські товари (швабри, мітли, совки, лопати, резинові килимки – 5425.82 грн.; миючі засоби для миття підлоги, посуду, кахлю – 1244.42 грн.; меблі: стільці (28 шт.) – 4340.00 грн.; шафи дитячі (26 шт.) – 13000.00 грн; лави в роздягальню (3 шт.) – 900.00 грн.; килим – 4200.00 грн.; канцелярські товари – 2212.30 грн.; шафа платтяна (1 шт. ) – 2600.00 грн.; стенди для батьків (2 шт.) – 980.00 грн.; новорічні прикраси – 1310.18 грн.; заміна блоків на огорожі ясел-садка – 800.00 грн.; придбання посуду на харчоблок – 3406.60 грн.; карнизи – 524.44 грн.; тюль – 2367.50 грн.; м’який інвентар (матраци, ковдри, подушки) – 9920.20 грн.; світильники (4 шт.) – 985 грн.; натяжна стеля – 2455.00 грн.; спортивні товари – 623.75 грн.; бойлери (3 шт.) – 5900.00 грн.; заміна скла на вікнах – 500.00 грн.; придбання пожежних знаків – 240.00 грн.; озеленення подвір’я – 1440.00 грн.; пальне для газонокосарки _ 899.61 грн.; участь у конкурсі «Крок до зірок» - 211.20 грн.; обслуговування фонду «Розвиток» - 9050.25 грн.; 30% банку – 399.80 грн.

Колектив ясел-садка продовжував роботу  над питанням економного використання електроенергії: встановлено енергозберігаючі лампи – 10 шт.

За звітній період матеріально-технічне забезпечення ясел-садка підвищилося на 12 %, предметне середовище зросло на 15%, ігрове на 32%.

Будівля та територія ясел-садка утримувалася на належному рівні. Територія ясел-садка має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена, оздоблена квітниками, пофарбоване  ігрове обладнання на ігрових ділянках, завезено та замінено в пісочницях новий пісок (11т – 2197.00 грн.),  висаджено квітники площею 85 м2.  Для підтримання належного стану території систематично скошувалася трава, проводилися полив зелених насаджень та обрізка дерев та кущів, побілені дерева та бордюри.

Моніторинг засвоєння програми для дітей від двох до семи років «Дитина», у відповідності до Базового компоненту дошкільної освіти, показав, що при обстеженні 224 дітей результативність навчання з усіх розділів програми в  групах раннього віку складає  76%, в  молодших групах  – 80%, в середніх групах – 89,2%, в старших групах – 96,3%. Порівняно з минулим роком якість  результативності зросла на 1,2% за рахунок більш високої успішності дітей старшого  дошкільного віку. 

Минулоріч збільшилися  показники засвоєння знань, умінь і навичок дітьми за освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі» – на 1,3%, за освітньою лінією «Дитина у соціумі» – зменшилися на 0,3%, за освітньою лінією «Дитина у світі культури» – збільшилися на 1,4%, за освітньою лінією «Гра дитини» – збільшилися на 1,5%,  за освітньою лінією «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» – збільшилися на 1,6%, за освітньою лінією «Особистість дитини» – зменшились на 0,4%, за освітньою лінією «Мовлення дитини» – збільшилися на 2%.

До навчання у школі підготовлено 48 дітей: з них на високому рівні – 75% (зросло на 1%), на середньому – 23% (зменшилося на 2% за рахунок високого рівня), на низькому – 2% (залишилося сталим).

З вересня 2018 року педагоги других молодших груп №1, №2, №3 розпочали роботу в дослідницькому проекті всеукраїнського рівня за темою «Оптимізація освітнього процесу за допомогою мнемотехніки як сучасної технології ефективного засвоєння нової інформації» на базі закладів дошкільної та загальної середньої освіти України на 2018-2023 роки. Предметом дослідження є: оптимізація освітнього процесу через зміни форм, методів, засобів за допомогою технології мнемотехніки; особистісне зростання дитини, педагога у сферах формальної та неформальної освіти.

Належним чином була організована робота щодо навчання дітей основ безпеки життєдіяльності. Оформлені куточки безпеки, де зібраний весь демонстраційний матеріал, макети можливих надзвичайних ситуацій. В усіх вікових групах зроблено сучасні дидактичні посібники – леп-буки та бізіборди.  За звітний період було проведено місячник «Увага! Діти на дорозі!», Тиждень безпеки дитини, в ході якого організовано навчання дітей та персоналу діям, що можуть статися в разі виникнення надзвичайних ситуацій. Під час проведення Тижня безпеки дорожнього руху до ясел-садка було запрошено працівників патрульної служби, які  в ігровій формі пояснили дітям правила дорожнього руху та обіграли небезпечні ситуації. Ці заходи сприяли тому, що рівень знань дітей щодо захисту свого життя і здоров’я, сформованості навичок безпечної поведінки дошкільника значно підвищився.

Під час проведення «Тижня безпеки дитини» діти продемонстрували високий рівень знань правил  поведінки в надзвичайних ситуаціях (рівень засвоєння знань зріс на 12%).

Належна увага приділялася фізкультурно-оздоровчій роботі. Про це свідчать показники засвоєння дітьми знань, умінь і навичок з фізичного виховання, які становлять 76%.  Якість оволодіння основними рухами дітьми середніх і старших груп підвищилася: біг – на 1,2%, ходьба – на 2,5%, рівновага – на 3%, стрибки – на 5%, лазіння – на 7%.  У порівнянні  з минулим навчальним роком уміння і навички вихованців середніх груп  збільшилися на 3,5%. Показники фізичного розвитку в молодших групах покращилися  на 4,5%,  в старших групах – на   6%.

Згідно угоди про співпрацю ясел-садка та початкової школи Херсонського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-спеціалізована з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня-гімназія» №56 Херсонської міської ради  (далі – НВК № 56) складено та обговорено спільний план заходів взаємодії ясел-садка і школи, в якому передбачено організаційно-педагогічну і методичну роботу та роботу з дітьми і батьками майбутніх першокласників. Упродовж року організовано взаємовідвідування занять вчителями, уроків – вихователями. На спільних заходах педагогами вирішувалися питання підготовки дітей до навчання у школі: методичні слухання, консультації, батьківські збори, відкриті заходи. Організована робота дала змогу збільшити кількість дітей з високим та достатнім рівнем досягнення. 

За результатами анкетування батьків вихованців старших груп щодо визначення вольової готовності дітей до шкільного навчання визначено: високий рівень – 26 дітей (54%), достатній рівень – 17 дітей (35%) та середній рівень – 5 дітей (11%). За результатами анкетування батьків старших груп на тему «Дитина і школа» 87% батьків стверджують, що їх дитина хоче навчатися в школі, 82% батьків зазначили, що їх дитина спроможна працювати самостійно та змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми, 21% дітей відвідують секцію або гурток.

Моніторинг успішності дітей-випускників за перше півріччя навчального року у НВК №56 свідчить про те, що виросли показники з навчання читання на 42%, письма – на 29%, що дає підставу зробити висновок про ефективність налагодженої системи роботи з питань підготовки дітей до школи.

Продовжив свою роботу  логопедичний пункт для дітей старшого дошкільного віку, яким надавалася професійна допомога спеціаліста. Обстежено – 51 дитина старшого дошкільного віку, з них – 28 дітей-логопатів.

На сьогодні 14 дітей відраховані з логопедичного пункту з виправленим мовленням; 14 дітей – надавалися багаторазові консультації  з приводу постановки та автоматизації звуків в залежності від мовленнєвих порушень. У порівнянні з минулим роком результативність збільшилася на 23,4%.

Серед батьків проводилася просвітницька робота щодо здорового способу життя: працювали консультпункти, у батьківських куточках зібрані інформаційні матеріали з охорони життя дитини, поведінки в надзвичайних ситуаціях, рекомендації щодо організації відпочинку, харчування, загартування в домашніх умовах тощо.

Медичний кабінет на 100 % забезпечений лікарськими засобами та виробами медичного призначення для надання медичної допомоги. Кожні півроку з метою обстеження фізичного розвитку вихованців здійснювалися антропометричні вимірювання, в інформаційних куточках кожної вікової групи висвітлювалися антропометричні дані, завдяки чому батьки мали змогу простежити за розвитком своєї дитини. Щороку організовується  поглиблений огляд дітей старших груп лікарями-спеціалістами. Огляд дітей на педикульоз проводився щоденно вихователями груп та один раз на 10 днів сестрою медичною старшою.

Значна увага приділялася організації санітарно-просвітницькій роботі. Сестра медична старша систематично надавала батькам консультації щодо організації раціонального харчування дітей вдома, профілактики кишкових і вірусних захворювань, загартовування дітей. Планомірно здійснювалося повідомлення батьків та персоналу про наявність просвітницької літератури щодо діагностики та профілактики різноманітних захворювань.

Аналізуючи стан захворюваності дітей можна зробити висновки, що основні захворювання – це ОРВІ та вітряна віспа. Середній показник захворюваності – 16 %, у порівнянні з минулим роком – залишився сталим.

Діти випускники централізовано проходили медичне обстеження лікарів спеціалістів для вступу до школи. Два рази на рік ясла-садок відвідали лікарі-стоматологи з плановим оглядом вихованців.

Організація раціонального харчування – одна з головних складових турботи про зміцнення здоров’я дітей.

За  період з 01.09.2018 р. по 31.05.2019 р. середній показник виконання норм харчування виконано  на 83%, що на 1 % менше ніж у попередньому році. На 100 % було виконано м’ясо, яйце, хліб, борошно, олія, цукор, крупи, напої, кондитерські вироби. На 70 % - картопля, 60% - риба, молоко.

Основні напрямки освітньо-виховної роботи:

  • Розвивати ігрову діяльність дітей засобами творчої активності;
  • Удосконалювати комунікативно-мовленнєву компетенцію дошкільників засобами інтерактивних методів;
  • Виховувати любов до рідного краю шляхом формування трудових навичок.

Навчально-виховна робота планувалася і проводилася за програмою навчання та виховання дітей від двох до семи років «Дитина». Упродовж 2018/2019 навчального року проведено 5 педагогічних рад, 3 тематичних і 1 комплексне вивчення стану життєдіяльності дошкільнят, 3 семінари-практикуми, 12 тематичних консультацій для педагогів і понад 20 для батьків. Робота педагогів направлена на вдосконалення методів і прийомів запропонованих програмою, розповсюдження кращого педагогічного досвіду, зросту професійної майстерності тощо. На виконання рішень педагогічних рад упродовж року проведено 8 індивідуальних та 12 групових консультацій.

У квітні місяці у яслах-садку пройшов «Тиждень педмайстерності», упродовж якого педагоги відвідали 16 відкритих занять. Усі заходи дали позитивний результат. Рішення всіх педагогічних рад виконано на 100 %.

Колектив ясел-садка здійснював соціально-педагогічний патронат сімей, в яких виховуються діти, що не відвідують дошкільні заклади. З метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми та надання консультаційної допомоги сім’ям в закладі створено банк даних дітей по мікрорайону, проведено облік неорганізованих дітей, розроблені заходи щодо охоплення дітей дошкільною освітою. Дітей п’ятирічного віку неохоплених дошкільною освітою, не виявлено.

У яслах-садку організовано додаткові платні послуги за бажанням батьків. Це спортивно-оздоровчий гурток «Малятко-здоров’ятко» (відвідування  склало 40%) та гурток англійської мови «English Kids» (відвідування склало 32%). Окрім цього у ясла-садку працюють безкоштовні гуртки з  художньої праці «Умілі рученята»,  «Казочка», які відвідують діти садових груп (відвідування склало 72 %).

Колектив ясел-садка брав участь у конкурсах та заходах міста: з нагоди відзначення Всеукраїнського  дня дошкілля благодійна акція на допомогу новонародженим дітям з патологіями, які лікувалися в Херсонській обласній клінічній дитячій лікарні; участь вихованців у проекті «Моя безпечна дорога»; міський конкурс «Крок до зірок»: диплом у номінації Веселкове дитинство (оригінальний жанр) – «За найкраще відображення українських традицій», диплом за участь у номінації «Зіркова родина»; участь педагогів закладу у Міжнародному Екологічному форумі «Чисте місто. Чиста ріка. Чиста планета», в рамках якого було проведено мікс-конференцію «Екологічна культура населення – шлях до сталого розвитку та енергонезалежності країни», де отримали грамоти за створення екологічної казки; вихованець старшої групи здобув І місце в міському конкурсі на кращу поробку «Еко-іграшка». Вихованці ясел-садка взяли участь у щорічному конкурсі з образотворчого мистецтва «Світ очима дітей» серед закладів дошкільної освіти міста, в якому вихованка старшої групи стала лауреатом конкурсу. Взяли участь у першому міському фестивалі «Літературні намистинки», учасник якого став лауреатом. Колектив ясла-садка, спільно з дітьми та батьками,  взяв участь у ІІІ міському велосипедному флешмобі «За мир та здоровий спосіб життя», проведеного в рамках Міжнародного екологічного форуму «Чисте місто. Чиста ріка. Чиста планета».

Вихованці, педагоги та батьки ясел-садка упродовж року брали активну участь в благодійних акціях.

Через всю діяльність ясел-садка проходить тісний зв’язок із сім’ями вихованців. Правові відносини з батьками будувалися на принципі комплексного підходу до розвитку дитини. Упродовж року проводилися загальні та групові батьківські збори, круглі столи, Дні відкритих дверей, Клуб молодих батьків, спортивні розваги, свята, тощо. Відвідування загальних заходів склало 74%.  Батьки вихованців взяли активну участь у оформлені квітників та ігрового обладнання на майданчиках закладу.

Упродовж навчального року педагоги ясел-садка відвідували методичні об’єднання міста (75%) за планом міського методичного кабінету.

Робота Херсонського ясел-садка № 18 Херсонської міської ради висвітлювалася у таких засобах масової інформації: на сайті управління освіти Херсонської міської ради та на власному  сайті.

Вивчення реального стану діяльності  показало, що у яслах-садку поступово зростає і поліпшується навчально-методична та матеріально-технічна база, проведення поточних та косметичних ремонтів забезпечує безпечне функціонування закладу. Зростає професійна майстерність педагогічних кадрів, удосконалюється система управлінської діяльності, планомірно здійснюється робота щодо організації охорони життя і здоров’я учасників навчально-виховного процесу, медичного обслуговування вихованців.

Проте, невирішеними залишилися питання щодо модернізації матеріально- технічної бази, а саме:

  • потребує заміни труб система опалення;
  • ремонт системи підігріва підлоги в І молодших групах №1, №2.
  • Виходячи з аналізу освітньої та методичної роботи у 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив визначив основні завдання на 2019/2020 навчальний рік:
  1. Формувати екологічну самосвідомість через реалізацію  соціально-екологічного проекту «Виховання культури сортування сміття та поводження з відходами у всіх учасників освітнього процесу».
  2. Розвивати комунікативно-мовленнєву компетенцію дітей дошкільного віку засобами театралізованої діяльності.
  3. Удосконалювати творчу активність дітей засобами сюжетно-рольової гри.